Rok 2016 przyniósł pewne zmiany w social media. Choć wszystkie zjawiska pojawiły się wcześniej, to w tym roku wiele z nich przeżyło swój rozkwit. W tym artykule poznasz trendy w mediach społecznościowych na których warto skorzystać.
1. Krótkie filmiki
Snapchat zdobywa coraz większą popularność, tak jak krótkie filmiki na Instagramie czy Facebooku. Cały czas rośnie ilość tego typu produkcji i zainteresowanie odbiorców, bo pozwala to stworzyć bliższy kontakt między twórcą, a odbiorcą treści. Nawet krótki filmik nagrany smartfonem, ale przekazujący istotną wartość robi różnice.
2. Live streaming
W zeszłym roku Periscope wbił się przebojem, dzięki umożliwieniu przeprowadzania transmisji na żywo. Teraz umożliwia to także Facebook, z czego korzysta wiele osobistości ze światów polityki (wiele aktywności Prezydenta Andrzeja Dudy możemy śledzić na żywo), ale także marketingu i biznesu. Jeśli śledzisz amerykańskich blogerów to na pewno w ostatnich tygodniach mogłeś zetknąć się z ich transmisjami podczas których odpowiadają na zadawane w komentarzach pytania.
3. Ścisłe targetowanie
Gary Vaynerchuk uważa tzw „dark posts”, czyli posty które nie pokazują się na Twoim fanpage’u, ale możesz jej użyć w reklamie płatnej, za najważniejsze obecnie narzędzie marketingowe. Dlaczego? Bo możesz przygotować komunikaty precyzyjnie dostosowane do określonej grupy i im go wyświetlić, a następnie w łatwy sposób ocenić skuteczność tych działań.
4. Kontakt z klientem na widoku
Większość klientów nauczyła się, że najlepiej wyrazić swoje opinie i zastrzeżenia poprzez interakcję z marką w social media. Przez to cała rozmowa jest widoczna dla innych odbiorców, więc tym bardziej trzeba zastosować klientocentryczne podejście.
5. Content marketing
Sama reklama to za mało, aby wyróżnić się gąszczu innych komunikatów. Jeśli chcesz zbudować relacje z klientami to musisz dostarczyć im wartość, czyli coś co będzie dla nich przydatne. Jednym z najważniejszych sposobów jest dostarczanie cennej wiedzy za pomocą kanałów social media i bloga. Więcej na temat przeczytasz w cyklu.
Zostaw komentarz