Trello jest świetnym narzędziem do zarządzania projektami online. Szczególnie dla osób, które lubią listy i szersze spojrzenie na różne sprawy. Za darmo możesz opanować zadania w wielu różnych dziedzinach, zarówno biznesowych, jak i osobistych.
Na dodatkową uwagę zasługuje minimalistyczny wygląd. Jest to niewątpliwa zaleta Trello, równocześnie powodując konfuzję u nowych użytkowników.
Aby pomóc Ci postawić pierwsze kroki z Trello przygotowałem krótki przewodnik wdrożenia w aplikację.
Po zarejestrowaniu konta (możesz to zrobić jednym kliknięciem dzięki integracji z Google+) pojawi Ci się ekran startowy z widokiem na tablice. Na początku będziesz miał tylko jedną, która jest równocześnie prezentację funkcjonalności Trello.
Zachęcam Cię jednak od rozpoczęcia przygody z Trello od utworzenia Tablicy testowej, która w moim przypadku będzie listą zadań bieżących.
W tym celu tworzę trzy karty: „do zrobienia”, „robię” i „zrobione”. W praktyce wygląda to tak:
Pierwszą listę traktuję jako „skrzynkę odbiorczą” w Getting Things Done. Po prostu wrzucam tam to, co mam do zrobienia, a następnie przenoszę zadania między listami w ramach zmiany ich statusu. Robi się to bardzo łatwo i intuicyjnie.
Jeśli jesteś zainteresowany systemem produktywności Getting Things Done w bardziej zaawansowanym zakresie to zapraszam do przeczytania artykułu 8 zasad produktywności.
Jeśli pracujesz nad projektem z kilkoma ludźmi to do komunikacji i zarządzanie możecie użyć także Trello. W tym celu wystarczy kliknąć na „+” po prawej stronie obok Twojego imienia i nazwiska, a następnie „utwórz zespół”.
W kolejnym kroku nadajesz nazwę, a potem przydzielasz które z Twoich tablic będą widoczne dla zespołu.
Wszyscy członkowie zespołu muszą oczywiście założyć konto na Trello. W kolejnym kroku możesz im wysłać zaproszenie, wystarczy wpisać maila.
W ostatnim kroku wybierasz wersję aplikacji. Na początek w pełni wystarczy Ci darmowa.
Nie musisz zawsze tworzyć zespołów. Możesz po prostu dodać użytkowników do danej tablicy np. gdy jesteś freelancerem i chcesz udostępnić progres prac swojemu klientowi.
Wystarczy wybrać Menu, które znajduje się w prawym górnym rogu, pod ikoną dzwonka.
Znajdziesz tam także wiele możliwości usprawnienia plany np. poprzez filtrowanie kart według etykiety.
Etykietę kart ustawiasz w zadaniach, które dodałeś na listach. Możesz to zrobić klikając na konkretnie zadanie, a potem możesz wykonać czynności związane z etykietami i wiele innych.
Najciekawszą z nich jest możliwość stworzenia checklisty.
Powyższe funkcje powinny wystarczyć Ci na początku. Jeśli jesteś zainteresowany w jaki sposób Trello służy do zarządzania biznesem online na realnym przypadku dwóch lat korzystania z aplikacji to zobacz poniższy filmik.
Zostaw komentarz